2007.10.05.
Szabó Anna mesemondó műsora ››
2007.09.28.
Mesemondó verseny››
2007.03.21-03.30.
"Az Internet Fiesta - 2007 képei ››
2005.06.13.
"A Nagy Könyv" vetélkedő képei ››
2005.06.07.
A vendég: Sohonyai Edit írónő ››
2005.05.07.
Könyvtárhasználati bemutató óra ››
2000-2007.
Könyvtári Kreatív Klub ››
2003-2005.
Könyvtári szakórák ››

Könyvtárhasználati
bemutató óra

2005. május 07.

A magyar munkaközösség felkérésére - a tavaszi szakmai nap részeként - könyvtárhasználati bemutató órát tatottam a Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola 7. osztálya számára.

A téma: Arany és Petőfi barátsága - anyaggyújtés a könyvtár tájékoztató eszközeinek használatával.

Kissé szűkösen fértünk el a könyvtárban a vendégekkel és a felsős munkaközösség tagjaival, a projektort a fényviszonyok miatt gyakorlatilag alig tudtuk használni és a gyerekek is szinte egymás nyakában ültek a számítógépek előtt. Rendezhettük volna az egészet persze az egyik számítástecnikai teremben is, de ott meg minek?:-))

Az óra összeállításánál arra töreledtem, hogy egy problémát körüljárva, a könyvtár hagyományos tájékoztató eszközein keresztül eljussunk az internet nyújtotta lehetőségekig. Az előző órákon volt szó az információról, a könyvtári tájékoztató rendszerekről, elemeztünk néhány katalóguscédulát, majd csoportmunkában összefoglaltuk és alkalmaztuk a tanultakat.
A bemutatót közvetlenül megelőző tanórán keresgéltünk a helyi katalógusban és megismerkedtünk az iskolai elektronikus katalógus (Szikla) használatával. Ajánló bibliográfiát készítettünk a könyvtárunkban talált - Petőfi Sándorhoz kapcsolódó - dokumentumokból.
Szóval nagy izgalmak közepette - mert óra előtt pl. füstölni kezdett a biztosítékot rejtő doboz - belelendültünk, hogy megmutassuk a felnőtteknek, mit is kell, mit is lehet csinálni a mi könyvtárunkban.

Az óravázlatban tervezetteket sikerült elvégezni, az óra jó hangulatban, eredményesen telt el. A gyerekek tájékozottak voltak, az iskolai adatbázisban ügyesen kerestek, a kikölcsönzött könyv helyett pedig gyorsan felderítették az internetes forrást, pedig először jártak a Neumann-házban.

A feladatok megoldását "kalauz" segítette, melyet a hálózathoz csatlakoztatott pendrájvomról lehetett megnyitni. A katalóguscédulákon, amelyeket a II/1. feladatban rendezni kellett, a Petőfi életéhez készített bibliográfia tételei voltak, teljes leírással.
Az óra után egy rövid előadást tartottam, melyben (többek között) összefoglaltam a kollégáknak az iskolai könyvtárral kapcsolatos elvárásokat, a jól működő könyvtárban rejlő lehetőségeket. Majd az óra megbeszélése következett, sok elismeréssel. Ami azonban ennél jóval fontosabb: azóta megnőtt az érdeklődés a könyvtár iránt.:-))

Jó böngészést kívánok, az órát "ki lehet próbálni", minden ötletet, javaslatot, tapasztalatot örömmel fogadok itt:>>>